Astronomska slika dana

Otkrij kosmos! Svakodnevna slika o astronomiji i astronautici sa kratkim objasnjenjem astronoma.

08. avgust 2018.

Animacija: Meteorska kisa Perseida

Kredit za sliku & autorska prava: Clément Brustel

Objasnjenje slike: Odakle dolaze meteori Perseida? Uglavnom mali komadici kamena, Perseid meteoroidi su nekada bili deo komete Swift-Tuttle i nastavljaju da prate orbitu ove komete dok se polako raspadaju. Animacija prikazuje ceo meteoroidski tok dok kruzi oko naseg Sunca. Kada se Zemlja nadje u sred ovog toka, kao i svake godine, pojavljuje se kisa meteora Perseida. Istaknuti kao veoma sjajni u animaciji, ostaci komete ove velicine su obicno tamni i prakticno ne mogu da se vide. Samo mali deo ovih delica ce da udje u atmosferu Zemlje, da se zagreje i da se sjajno dezintegrise. Ovog vikenda ce biti maksimum meteorske kise Perseida i treba je pogledati, jer Mesec nece biti smetnja. Iako mlad Mesec nece da ometa slabe Perseide delimicno ce da ometa Sunce, jer ce delimicno pomracenje Sunca biti vidljivo sa nekih severnih lokacija.

Sutrasnja slika: Otvoren prostor

_________________________________________________________________________________________________________________________

| < |Arhiva na srpskom jeziku od 01. oktobra 2014. | Arhiva na engleskom jeziku od 1995. | Indeks | Kalendar | Obrazovanje | APOD-linkovi | Forum |> | _________________________________________________________________________________________________________________________

Originalna strana: Astronomy Picture of the Day
Autori i urednici: Robert Nemiroff (MTU) i Jerry Bonnell (UMCP)
Nasa-sluzbenik: Phillip Newman - Specijalna pravna uputstva
Servis od: ASD u okviru NASA / GSFC i Michigan Tech.U.
NASA smernice zastite podataka i vazna uputstva
Za NASA APOD na srpskom jeziku:: Dipl.Ing.Dr. Liliana Gracanin

_________________________________________________________________________________________________________________________

||e-astronomy|| Plavi-Astronomija || Zahvaljujem se na tehnickoj pomoci - Sasha Gracanin ||